CCV

Wat is CCV?

CCV maakt betalen soepel en efficiënt voor ondernemers en hun klanten.

Meer informatie over CCV kunt u terugvinden op https://www.ccv.eu


Wat doet de koppeling?

Indien u een kasboek en dagontvangstenboek hebt, moet u na ingave van de dagontvangsten aangeven hoe de dagontvangsten zijn betaald.


Maakt u gebruik van CCV als betalingsprovider dan kunnen de betaalmethodes die betaald worden via CCV automatisch ingevuld worden. Het is dus niet meer nodig om in te loggen op het partnerportaal van CCV om te weten hoeveel u die dag ontvangen hebt via CCV.


Tevens kan de koppeling het bedrag ontvangen via CCV automatisch inschrijven in een BTW-categorie van het dagontvangstenboek. Dit wordt gedaan via Scrada Payment Enroll.


Hoe koppeling opzetten in Scrada?

  1. Betalingsmethoden CCV
    Afhankelijk van hoe u de betaalmethoden wenst bij te houden in Scrada is het mogelijk om 1 betaalmethode CCV te hebben waar alles van CCV op komt maar kunt u ook instellen dat betaling Bancontact op betaalmethode Bancontact komt in Scrada, VISA op betaalmethode VISA in Scrada, .... .
    Dus afhankelijk of u alles op 1 betaalwijze zet of deze opsplitst in detail moet u dus 1 of meerdere betaalmethoden toevoegen in Scrada.

    Als deze betalingsmogelijkheden nog niet bestaan maakt u deze als volgt aan:
    1. 'Menu > Instellingen > Boeken'
    2. Klik op 'Bewerken' naast het dagontvangstenboek waar u CCV gebruikt als betaalprovider
    3. Klik bovenaan op ‘Betalingsmethoden
    4. Klik onderaan op de knop ‘Nieuw’ om een nieuwe betalingsmethode ‘....’ toe te voegen en herhaal dit voor alle betalingsmethoden die u nodig heeft.

  2. Integratie instellen in Scrada:
    1. Selecteer het bedrijf dat u wenst te koppelen met CCV
    2. Ga naar 'Menu > Instellingen > Integraties'
    3. Bij de tegel 'CCV' klikt u op 'Activeren/Bewerken'
    4. Druk op 'Toevoegen' bij het juiste dagontvangstenboek en druk op de nieuwe CCV lijn die is aangemaakt

    5. Zorg er voor dat het vinkje 'Gebruik CCV' aan staat

    6. Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in dat u heeft om aan te loggen op het myCCV protaal (U kunt op de knop 'Test' drukken om te controleren of ingevulde gegevens juist zijn)

    7. Er kunnen meerdere locaties actief zijn binnen uw CCV portaal. U kunt kiezen welke locatie we moeten gebruiken voor dit dagontvangstenboek.

    8. Selecteer bij betalingsmethoden de bijbehorende betalingsmethode (Enkel maar betaalmethoden dat u gebruikt moet u selecteren de andere kunt u blanco laten)

    9. Moet bedrag ontvangen via CCV automatisch in dagontvangstenboek komen dan moet u ook de BTW-categorie selecteren bij 'Automatisch boeken BTW categorie'. Om deze te gebruiken moet u nadien ook nog de Scrada Payment Enroll instellen.
    10. U kunt meerdere CCV koppelingen binnen hetzelde dagontvangstenboek toevoegen. Dit is mogelijk door terug op de knop 'Toevoegen' te klikken.
    11. Klik onderaan de pagina op de knop ‘Bewaren’
    12. Heeft u meerdere vestigingen, doorloop dan de bovenstaande stappen opnieuw voor de andere dagontvangstenboeken.

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren