Wat is Scrada Payment Enroll?
Scrada Payment Enroll heeft 2 functies:
- Betalingsvoorstellen bijwerken en accepteren: Betalingsinformatie dat als voorstel in Scrada staat, automatisch bijwerken en inschrijven met het werkelijke bedrag van de betaalprovider dat gekoppeld staat aan de betalingsmethode.
- Bijvoorbeeld: kassasysteem stuurt omzet en betalingsinformatie door en betalingsinformatie komt als voorstel in Scrada. CCV staat gekoppeld aan de betaalmethoden. Scrada Payment Enroll gaat bij de voorstellen de betaalmethoden van CCV ophalen en bijwerken in Scrada. Zijn er verschillen dan wordt dit bij contant geld geplaatst.
- Inschrijven als dagontvangsten: De cijfers van betaalmethoden automatisch inschrijven in een btw-categorie.
- Kan handig zijn als u bijvoorbeeld een webshop hebt, alles wordt verkocht aan 21% btw en de betalingen komen binnen via Mollie. In dit geval kunt u het geld dat u ontvangt via Mollie dagelijks automatisch laten inschrijven in het dagontvangstenboek.
- Als u op het dagontvangstenboek instelt dat de gegevens van externe systemen moeten geregistreerd worden als voorstel, kunt u deze nog nakijken voordat ze worden ingeschreven in het dagontvangstenboek. Meer informatie hoe u dit kunt instellen vindt u in de FAQ voorstellen.
Betaalproviders instellen
Voordat u Scrada Payment Enroll kunt instellen moet u eerst uw betaalproviders koppelen. Voorbeelden van betaalproviders zijn CCV, Payconiq, Mollie, ...
Hoe configureren?
U kunt deze instellen via:
- Log in op Scrada
- Ga naar 'Menu > Instellingen > Integraties'
- Klik op de tegel 'Scrada Payment Enroll’ op de knop ‘Activeren’
- Per dagontvangstenboek ziet u de betaalproviders die gekoppeld zijn. Per betaalprovider kunt u instellen wat er moet gebeuren:
- Niet Synchroniseren: Scrada Payment Enroll gaat niets doen met deze betaalmethode.
- Betaalvoorstellen bijwerken en accepteren: Scrada Payment Enroll gaat in het geval van een voorstel de gegevens van deze betaalprovider ophalen en invullen bij de betaalmethoden. Het verschil wordt in contant geld geplaatst. Hiervoor moet u de API eerst instellen om betalingsvoorstellen te maken. Dit kan via 'instellingen > boeken > de knop 'bewerken' langs het dagontvangstenboek', scrol verder tot aan 'API hoe betaalmethoden van dagontvangsten toevoegen' en kies daar voor 'Bijwerken met bedragen betalingsproviser'.
- Inschrijven als dagontvangsten: Bedrag ontvangen van de betaalprovider wordt ingeschreven in het dagontvangstenboek bij de BTW-categorie. Welke BTW-categorie moet gebruikt worden, wordt ingesteld bij de instellingen van de betaalprovider.
- Klik onderaan op 'Bewaren'
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren